• Øvrige

Femern Bælt-Tunnelen

Tid og sted
DTU
Bygning 116
2800 Kongens Lyngby

Hvordan er arbejdet som ung betonteknolog på verdens længste sænketunnel?

Femern Bælt forbindelsen er Nordeuropas største byggeri og er godt i gang: De første prøveelementer til tunnelen er støbt. Det er ikke et simpelt, lille projekt, men derimod et stort og internationalt projekt med tusinder af personer af mange nationaliteter indblandet i arbejdet i Rødby, i København og mange andre steder - og der bruges 3 mio m³ beton til byggeriet.

Vi får besøg af to yngre betonteknologer, der arbejder både i Rødby ved selve byggeriet og på kontoret i København. De to vil fortælle om hvordan det er at arbejde på et sådant, stort byggeri som nyuddannede og hvordan de igennem deres uddannelse blev kvalificerede til netop et sådant arbejde.

DTU åbnede Residential Campus som en del af Femern Fyrtårns aktiviteterne i Rødby 1. september hvor der foregår en række undervisnings- og innovationstiltag.

Lars Holm og Helene Swartz har begge studeret Byggeteknologi på DTU, blev færdige i 2021 og er ansat hos Per Aarsleff A/S, hvor de begge arbejder for Femern Link Contractors (FLC) som ingeniører.

Mødet er målrettet studerende og yngre kandidater, men erfarne ingeniører kan også have glæde af at deltage.

Arrangør: Mødet arrangeres i samarbejde med Dansk Betonforening, DTU og projektet Femern Fyrtårn.