• Betonreparationsdag

Comwell Hotel Kolding
Skovbrynet 1,
6000 Kolding

Årets reparationsdag vil indeholde indlæg om fiberbeton til reparation, status på Danrep, uddannelse og læring af betonkonstruktioner, katodisk beskyttelse og opfølgning på det store renoveringsprojekt Glasalstrup samt meget mere.

Kom og bliv opdateret med den nyeste viden indenfor reparationsprodukter m.m. og få en snak med de mange udstillere.

Læs mere/Tilmelding

08:30 - 09:00 Registrering og kaffe/the i udstillerområdet

09:00 - 09:15 Velkomst
v. Martin Henriksen, Formand for Dansk Betonforenings Idé og Foredragsudvalg

09:15 - 09:40 Polypropylen fiberarmering: Bæredygtig og rustfri reparation
v. projektleder Ejnar Skov og projektleder Daniel F. Henningsen, PP Nordica ApS

Polypropylen fiberarmering øger betonstyrkens duktilitet og slagfasthed, og sikrer armering i hele betontværsnittet, i alle tre dimensioner. Derudover kan polypropylen ikke ruste og er væsentligt mere bæredygtigt end stålarmering. Polypropylen fiberarmering er derfor oplagt til betonkonstruktioner og reparation heraf i alle eksponeringsklasser.

09:40 - 10:05 Glasalstrup - Betonrenovering og Kulturarv
v. Projektleder Per Troelsen, Realdania By og Byg

Indlægget vil komme ind på hvorfor Realdania By og Byg har købt bygningen, hvordan betonens tilstand var, hvordan har vi restaureret den og ud fra hvilken restaureringsholdning og hvad er udfordringen i, at fremtidens kulturarv opført i 1960- og 70'erne vil bestå af betonhuse som mange synes er grimme?

10:05 - 10:30 Katodisk beskyttelse systemer - Hvilke systemer kan benyttes hvor?
v. Projektleder Kim Cortez, COWI

I dette indlæg vil vi høre om:
1) Katodisk beskyttelse generelt
2) Systemer til katodisk beskyttelse (net, bånd, indborede anoder, maling) - fordele og ulemper
3) Gennemgang af malingssystem og krav til katodisk beskyttelse. System: Protector Norge.

10:30 - 11:15 Kaffe/the pause i udstillerområdet

11:15 - 11:40 Kaskademodel vs. totalkontrol til eftersyn af altaner
v. Projektleder Allan Skydsbæk Hansen, Teknologisk Institut og projektleder Wilson Ricardo Leal da Silva, Hansen, Teknologisk Institut

En række katastrofale altankollaps har fået flere eksperter til at kræve, at der bliver indført en obligatorisk tilsynsordning af altaner udført med udliggerjern. Teknologisk Institut vil fortælle om resultaterne fra et udviklingsprojekt, hvor potentialet for at anvende stikprøvekontrol fremfor totalkontrol til tilstandsvurderingerne er undersøgt.

11:40 - 12:05 Renovering af Tinghøj beholderne i Gladsaxe
v. Projektleder Leif Frandsen Macheel, ØLLGAARD Rådgivende Ingeniører A/S

Indlægget vil komme ind på lidt historie og data om de forskellige beholdere, indledende undersøgelser og resultater, renovering af beholderne 7, 10 og 4 og fremtiden for beholderne.

12:05 - 13:45 Frokost og networking + udstilling

13:45 - 14:10 Hvordan kvalitetssikrer man injektion i vandbelastede konstruktioner
v/ Janus Holm, Christiansen & Essenbæk

Ved valg af injektion som udbedringsmetode skal der også stilles krav til kvalitetssikring. I En 1504-10 defineres nogle af disse krav og metoder.

Den specifikke opgave, krav fra bygherre og myndigheder ift. lokation og konstruktionens anvendelse, herunder valg af produkt til injektion, vil også være afgørende for hvilke observationer og metoder der er mulige at benytte samt at dokumentere.

Hvordan håndteres processen fra start til slut, og hvordan indsamles og formidles observationer og resultater.

14:10 - 15:00 Kaffe/the pause i udstillerområdet

15:00 - 15:25 "30+ års minimalistisk (og bæredygtigt) vedligehold af svømmehaller - brug af katodisk beskyttelse, injicering og 'vis vand væk for vand volder vanskeligheder' "
v. Projektleder Jens Mejer Frederiksen, COWI

Indlægget vil omhandle to svømmebassiner, der i dag er 45-55 år gamle og som stadig er i drift med små og få målrettede vedligeholdelsestiltag efter, at de for mere end 30 år siden fik rettet nogle initialfejl. Disse tiltag vil blive gennemgået som eksempler på, at gamle svømmebassiner godt kan bevares og opnå den forudsatte levetid.

15:25 - 15:50 Krav til os der reparerer beton
v. Projektleder Gitte Normann Munch-Petersen, Teknologisk Institut

Det hidtil største resultat for Danrep, er udgivelsen af en ny standard, DS 2425, der definerer hvilke kompetencer der er nødvendige for personer der arbejder med reparation af beton.

15:50 - 16:00 Afslutning
v. Katja Udbye Christensen, Formand for Dansk Betonforenings Idé og Foredragsudvalg

Download programfolder

Download udstillerskema, hvis dit firma gerne vil booke udstillerstand på Betonreparation og -renovering 2022 Send udfyldt skema til hhk@ida.dk.
Se brev til udstillere. Se bilag udstillere.

Følgende firmaer er tilmeldt som udstillere:

• All Remove Danmark A/S
  • CG Jensen A/S
  • Decorativa ApS
  • Dominator Technology ApS
  • EmkaKemi ApS
  • GN Højtryk A/S
  • Guldager A/S
  • Krüger Aquacare A/S
  • Master Builders Solutions Denmark A/S
  • MC-Bauchemie Nordic ApS
  • PP Nordica ApS
  • S&P Reinforcement Nordic ApS
  • Saint-Gobain Denmark A/S
  • WEBAC Chemie GmbH
  • Aarsleff Rail A/S

Praktisk information:
Comwell Kolding, Skovbrynet 1, 6000 Kolding

Priser:
Studiemedlemmer, 100 kr. (max. 20 pladser)
Firmamedlem/Netværksmedlem, 900 kr.
IDA Medlem, 995 kr.
Deltager, ikke medlem af IDA, 1.295 kr.

Enkeltværelse 31/1-1/2 Comwell Kolding, 906 kr.
Udstiller-Netværksmiddag 31. januar kl. 19:00, 500 kr.
Udstillerstand - Firmamedlem, 4.000 kr.
Udstillerstand - IKKE Firmamedlem, 6.000 kr.

IDA Studiemedlemmer kan deltage til kr. 100,-
ved udeblivelse uden afmelding opkræves et no show gebyr på 500 kr. (bemærk, begrænset antal studiemedlem pladser)

For DBF's juniormedlemmer tilbyder Dansk Betonforening at betale transport, billigste rejsemåde (4 sammen i en bil er også ok).

Læs om studiemedlemskab.

Vi overholder selvfølgelig myndighedernes anvisninger for at kunne mødes sikkert med god Corona-adfærd.