Velkommen til Dansk Betonforening

Dansk Betonforening (DBF), der er et fagteknisk selskab under IDA Ingeniørforeningen i Danmark, har som formål at øge og sprede kendskabet til betons egenskaber, fremstilling og anvendelse.

DBF har ca. 1.300 personlige medlemmer og ca. 90 firmamedlemmer. På grund af de mange personlige medlemmers meget forskellige ansættelser i alle dele af branchen og den store bredde i firmamedlemmernes branchetilhørsforhold, er DBF det sted, hvor alle, der har interesse i beton, kan mødes, få ny information og diskutere fordomsfrit.

DBF sikrer dette gennem flere kanaler. DBF arrangerer således et stort antal møder både i København og rundt om i landet.

Modtager af Betonprisen 2017 - læs mere.

Firmamedlemmer
Kommende arrangementer
Udviklingen og de nye byggerier og anlæg i Køge - en rundtur i området med fokus på beton

På dette møde skal vi høre om nogle af de mange projekter som Køge Kyst A/S som byggekoordinator er i gang med og se hvordan beton er indbygget i de enkelte projekter.

Anvendelse af genbrugsbeton
Kom og hør om de teknologiske muligheder der for at genbruge og genanvende beton samt de udfordringer som ligge i de normer og standarder, lovmæssige forhold, og ikke mindst økonomiske forhold. Endvidere vil der være mulighed for at høre beton-branchens ambitioner om genanvendelse og nyt fra et demonstrationsprojekt.

Tilmelding...
Gå-hjem-møde hos 2 førende BETON virksomheder i Ringsted: DK Beton A/S og Modulbad Palle Nielsen, Salgskonsulent, DK Beton A/S, Ringsted vil fortælle om flydende færdigbeton, bla den nye betontype DK Frost. Finn Bjørn-Hansen, Salgschef Modulbad, Ringsted vil fortælle om Præfabrikerede badeværelser.

Tilmelding...
Gå-hjem-møde: Nye metoder til overvågning og monitorering af betonkonstruktionerNye trådløse teknologier åbner et væld af muligheder for at overvåge og monitorerer beton, både under udførsel og i konstruktionens levetid. Kom og hør mere om fremtidens muligheder, der gør det muligt at øge produktiviteten i betonverdenen.

Tilmelding...
Betonreparation og -renovering 2018.
Programmet for Reparation og -Renovering 2018 er alsidigt sammensat og det er forventningen at dette - i lighed med tidligere år - vil tiltrække en meget bred kreds af byggebranchens fagfolk.
Dowmload udstillerskema.

sitelist.html